4 Kasım 2010 Perşembe

İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: GÜÇLENDİRME YAKLAŞIMI TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME

Ercüment ERBAY
Tarık TUNCAY

ÖZET
İnsan hakları, insanın onuru, saygınlığı ve özgürlüğü için vazgeçilemez haklar olarak tanımlanmakta ve dünya gündeminde önemli bir yer tutmaktadır. 1700’lü yıllardan itibaren insan haklarıyla ilgili birçok uluslararası belge oluşturulmuş ve evrensel bir insan hakları kültürü amaçlanmıştır. Bununla birlikte arzu edilen evrensel insan hakları kültürüne ulaşmada ciddi sorunlar bulunmaktadır. Bunun en önemli nedenlerinden birisi insan haklarının sözleşmelerden öteye gidememesi ve insanlar tarafından içselleştirilememesidir. Bu noktada önemli bir boyut olarak insan hakları eğitimi karşımıza çıkmaktadır. İnsan hakları eğitimi, insanların hakları hakkında bilgilenmeleri ve dünyada demokratik bir insan hakları kültürünün oluşturulması için önemli bir araçtır. Bu makale, insan hakları eğitimi hakkında bilgi sunmakta ve bu bilgiyi yeni bir bakış açısı olarak güçlendirme yaklaşımı temelinde tartışmaktadır.
Anahtar kelimeler: insan hakları, insan hakları eğitimi, güçlendirme yaklaşımı, deneyimsel öğrenme
ABSTRACT
Human rights are defined as unrenouncable rights for honour, dignity and freedom of people and they take an important place in agenda of world. Lots of international documents about human rights have been formed since 1700’s years and so an universal human rights culture have been aimed. However there are serious problems to reach desired universal human rights culture. One of the most important causes of this situation is that human rights can not go beyond conventions and can not be internalized by public. At this point human rights education appears as an important dimension. Human rights education is an important tool to inform people about their rights and to create a democratic human rights culture in the world. This article presents information about human rights education and discuss this information at the base of empowerment approach.
Key words: human rights, human rights education, empowerment apprach, experiential learning

Tam metin için buraya tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder